Bezpieczne opalanie

Lato zbliża się wielkimi krokami..w końcu!! Już teraz mamy iście letnią pogodę. Siedząc na słońcu pomyślałam, że fajnym tematem postu będzie bezpieczne opalanie. 
Od dawna obserwuję wśród swoich koleżanek niezbyt fajną metodę opalania. Aby opalić się szybciej i mocniej nie stosują żadnych (!) kremów z filtrem, natomiast namiętnie smarują swoją zniszczoną skórę przyspieszaczami. O zgrozo! Ja nigdy nie posunęłam i nie posunę się do takich rzeczy.. zbyt cenię swoją delikatną i chorowitą skórę. Ja osobiście mam jasną karnację ale opalam się dość szybko i na brązowo. Niestety nie mogę tego powiedzieć tego o mojej twarzy, bo ta zawsze pozostaje biała :/ Dlatego latem wyglądam dość śmiesznie - białą twarz, brązowa reszta. Za to zawsze stosuję ochronę przed słońcem. Osobiście stosuję krem z dość wysokim filtrem - SPF 30. Wiele osób wychodzi z założenia, że tak wysoki filtr blokuje słońce i uniemożliwia opalenie się. Ja sama miałam takie obawy ale oficjalnie mogę obalić ten mit. Opalam się tak samo jak przy mniejszym filtrze ale za to chronię swoją skórę i jestem pewna, że  w przyszłości mi się odwdzięczy zdrowym i młodym wyglądem.


Słońce ma wiele zalet.. wpływa korzystnie na nasze samopoczucie, daje nam opaleniznę, która dodaje nam urody. Ale trzeba pamiętać, że słońce w dużych ilościach jest niebezpieczne. Wystawiając ciało na działanie słońca, musimy  pamiętać o zabezpieczeniu się przed szkodliwym promieniowaniem. Ochronią nas przed nim filtry (SPF) zawarte w kosmetykach do opalania. Wysokość filtra dobieramy w zależności od rodzaju naszej wrażliwości na słońce (fototypu).
swój fototyp możemy określić samodzielnie biorąc pod uwagę barwę skóry, oczu i włosów. Pamiętajmy, że faktor powinien być tym wyższy, im jaśniejszą mamy karnację.
  • Typ północnoeuropejski
    Niebieskie oczy, mlecznoróżowa skóra oraz rude lub blond włosy. Skóra na słońcu robi się czerwona, rzadko brązowieje. Przy takim fototypie podczas pierwszych czterech dni opalania stosujmy kremy z SPF 25-30, przez kilka następnych 20-25. W kolejnych dniach możesz już użyć kremu z filtrem 10-15.
     
  • Typ środkowoeuropejski
    Lekko śniada karnacja, szare lub piwne oczy i ciemne włosy. Skóra pod wpływem słońca najpierw czerwienieje, ale szybko przybiera brązową barwę. Przy takim fototypie opalanie zaczynamy kolejno od kremów z faktorem 10-15, następnie 8-10, a po kilku dniach stosujemy SPF 4-5.
     
  • Typ południowoeuropejski
    Śniada cera o żółtobrązowym odcieniu, ciemnobrązowe lub czarne włosy oraz brązowe oczy. Przy tym fototypie ochronę zapewnią kremy od SPF 8-10 do 4-5.
Życzę Wam pięknego i długiego lata oraz bezpiecznego opalania :)